– مزیت رقابتی عبارت است از میزان فروش جذابیت پیشنهادهای شرکت در مقایسه با رقبا از نظر مشتریان.
– مزیت رقابتی تمایز در ویژگی ها یا ابعاد هر شرکتی است که آن را قادر به ارائه خدمات بهتر از رقبا به مشتریان می کند.
– مزیت رقابتی ارزش های قابل ارائه شرکت برای مشتریان است به نحوی که این ارزش ها از هزینه های مشتری بالاتر است.
هر کسب و کار مزیت های رقابتی خود را داراست مانند:
رهبـری هـزینه: هدف عرضه محصول یا خدمت یا قیمتی کمتر از رقبا و در عین حال جذاب برای اکثر مشتریان
رهبـری تمایـز: هدف تولید محصول یا خدمتی متمایز از محصولات و خدمات رقباست
رهبـری تمرکـز: هدف ارائه محصول یا خدمتی باب میل و نیاز بخش خاصی از بازار
بدون دیدگاه