سامانه مدیریت عرضه الکترونیک

سامانه مدیریت عرضه الکترونیک

یکی از مشکلاتی که امروزه برای توزیع کالاهای مورد نیاز مردم بوجود آمده است، عدم توزیع صحیح کالا با رعایت اعتدال بین شهروندان می باشد. با وجود اینکه انواع کالا در هر شهر به نسبت تقاضا به اندازه کافی تأمین می گردد اما متاسفانه به دلیل فقدان وجود زنجیره توزیع و وجود تقاضاهای کاذب و یا حتی سوءاستفاده های احتمالی، امکان رصد و مدیریت عرضه و تقاضا نمی باشد.

سامانه” عرضه الکترونیک“، سامانه ای است که به منظور مدیریت الکترونیک بر عرضه و تقاضای انواع کالا به خصوص کالاهای تعزیراتی( مرغ- برنج- شگر دولتی و…) طراحی و پیاده سازی گردیده است.

در این سامانه هر شهروند می تواند پس از بررسی کالاهای موجود و قیمت آن نسبت به ثبت نام و رزرو کالای مورد تقاضا اقدام نماید.

با استفاده از سامانه ” عرضه الکترونیک” شهروندان نگرانی نسبت به اتمام موجودی کالاهای مورد تقاضای خود را نداشته و فروشگاه ها بابت ازدحام و در تیجه عدم کنترل مناسب در پخش کالا مشکلی نخواهند داشت.

هر فرد با استفاده از کدملی خود می تواند با توجه به ظرفیتی که به صورت هوشمند در سامانه برای هر نوع کالا تعریف شده است نسبت به رزرو محصول اقدام نموده و در بازه زمانی که از طریق ارسال پیامک به وی اطلاع داده می شود کالای درخواستی را تحویل گیرد. رزرو هر کالا با کدملی مشخص دارای محدودیت در تعداد بوده و بیشتر از ظرفیت مشخص شده قابلیت ثبت درخواست وجود ندارد.  نکته قابل توجه اینکه دریافت کالا از فروشگاه دارای محدوده زمانی مشخص بوده و پس از آن درخواست باطل شده و توسط فرد می بایست مجددا اقدام به رزرو نماید.

از جمله خصوصیت های موجود در این سامانه، پنل کاربری مجزا برای هر فروشگاه جهت مدیریت آنلاین بر فروش کالاهای دولتی عرضه شده می باشد.

یکی از مواردی که عرضه کالاهای دولتی را با مشکل روبرو می نماید، عدم امکان نظارت بر موجودی و قیمت اجناس در فروشگاه های توزیع این کالاها است که در این سامانه به دلیل رزرو و ارجاع هوشمند کلیه مراحل درخواست کالا تا حد امکان راه های سوءاستفاده احتمالی را بسته است.

قابل ذکر است با توجه به امکان مشخص نمودن ظرفیت تخصیص هر کالا از طریق پنل مدیریت با توجه به نوع آن به هر فرد و یا فروشگاه، عدالت در توزیع کالا بین تمامی شهروندان به نسبت مساوی رعایت گردیده است.

این سامانه همچنین به دلیل دارا بودن نمودارهای آنلاین مختلف، گزارشات متعددی را در اختیار مسئولین پخش کالا از جمله مسئولین انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مدیران با توجه به نوع دسترسی آن ها به پنل قرار می دهد که به دلیل خاصیت Responsive بودن سامانه تمامی گزارشات را می توان از طریق پلتفرم های مختلف از جمله موبایل، تبلت و کامپیوتر به راحتی مشاهده نمود.

ویژگی ها:

  • نمودارهای آنلاین جهت بررسی فروش هر مرکز توزیع
  • رزرو کالا به صورت آنلاین و غیرحضوری
  • ثبت خرید به صورت آنلاین و حضوری
  • امکان ویرایش درخواست در صورت خطای کاربری هنگام رزرو درخواست
  • تخصیص بازه زمانی مشخص برای تحویل کالای رزرو شده و ابطال آن به صورت مکانیره در صورت عدم مراجعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *