زیرسیستم هوشمند وتمام مکانیزه تهیه، تنظیم و ارسال حق بیمه

با توجه به حساسیت پروسه تهیه و تنظیم لیست حق بیمه علل طراحی و پیاده سازی زیر سیستم مذکور را می توان در دو بعد مورد ارزیابی قرار داد:

  1. بعد فنی: شایان ذکر است در پروسه ارسال لیست افراد شاغل در کارگاه چندین پارامتر وجود دارد که بی‌دقتی در تدوین هر کدام از آن‌ها موجب بروز خطا و به تبع آن ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای کارفرمایان خواهد شد، از جمله این پارامترها می‌توان به دستمزد روزانه، دستمزد ماهانه، مزایای ماهانه مشمول و غیر مشمول، روزهای کارکرد، مقادیر مختلف حق بیمه، سطوح دستمزدی در مشاغل ثابت، کد و عناوین شغلی، انواع معافیت‌های حق بیمه، تاریخ‌های شروع به کار و ترک کار و…اشاره کرد. اتوماسیون کارا در تمامیه پارامترهای مذکور با اعمال انواع فیلترها از بروز هرگونه خطای احتمالی جلوگیری به عمل می آورد.
  2. بعد مدیریتی: با توجه به اینکه پروسه ارسال لیست حق بیمه به صورت الکترونیک جزء یکی از خدمات ارائه‌شده بر روی بستر وب می باشد لذا همیشه یکی از دغدغه‌های مسئولین محترم کارگزاری‌ها نظارت بر شیوه عملکرد کاربران بوده است.  از این رو تیم طراح اتوماسیون کارا ابزارهای متعددی جهت رصد نقطه به نقطه عملکرد کاربران و نظارت به عملکرد و اعمال سطوح دسترسی به کاربران در اختیار مسئولین کارگزاری‌ها قرار داده است.

برخی از امکانات زیر سیستم مذکور :

  • امکان تعریف کاربر و اعمال سطوح دسترسی به آن‌ها توسط مسئول کارگزاری.
  • با توجه به نوع معماری، اتوماسیون کارا از سرعت بالایی در حوزه ذخیره و بازیابی اطلاعات برخوردار است.
  • با توجه به اینکه کلیه کد و ضرایب شغلی مشاغل ثابت در اتوماسیون تعریف‌شده، لذا اتوماسیون کارا به صورت هوشمند کلیه سطوح دستمزدی، کد و عناوین شغلی را بررسی کرده و در صورت عدم مطابقت با سطوح دستمزدی و عناوین شغلی مورد تأیید سازمان تأمین اجتماعی از ادامه کار کاربر ممانعت به عمل می‌آورد.
  • امکان تعریف و محاسبه مکانیزه کلیه معافیت‌های بیمه‌ای اعم از کمک دولت، ماده 103، ماده 80، کارگاه خانوادگی، مربیان مهدکودک و… .
  • امکان رفع خطا به صورت خودکار و مکانیزه در صورتی که کاربر در زیر لیست و لیست ماهانه مقادیر غیر همسانی وارد کرده باشد.
  • امکان مطابقت خودکار و مکانیزه کلیه سطوح دستمزدی مشاغل غیرمقطوع با حداقل دستمزد روزانه و حداقل مزایای مشمول هر سال و در صورت وجود مغایرت به صورت خودکار پروسه ارسال لیست را متوقف می‌سازد.
  • امکان انتقال لیست و ریز کارکرد آن از یک کارگاه به کارگاه دیگر.
  • امکان جستجو در لیست های ماهانه بر اساس کد و یا نام صنف.
  • امکان کپی اطلاعات هنگام ثبت لیست جدید از ماه‌های قبل و یا حتی از سال قبل همراه با تصحیح خودکار و مکانیزه مقادیر دستمزدی و مزایا بر اساس سال جدید.
  • امکان مکانیزه ثبت اطلاعات کارگاه و پرسنل آن از طریق یکی از فایل های ارسال‌شده قبلی کارگاه.
  • امکان انتقال کلیه اطلاعات از سیستم لیست دیسک به اتوماسیون کارا (نرم‌افزار لیست دیسک ارائه‌شده توسط سازمان تأمین اجتماعی که هم اکنون اکثر کارگزاری‌ها به وسیله آن عملیات تنظیم و ارسال لیست حق بیمه را انجام می‌دهند).
  • امکان انتقال کلیه اطلاعات از اتوماسیون کارا به سیستم لیست دیسک.
  • همیشه یکی از دغدغه‌های کاربران کارگزاری‌ها تنظیم لیست حق بیمه با مقادیر جدید در سال جدید است که می‌بایست به صورت دستی و با نهایت دقت و با صرف زمان قابل‌توجه کلیه مبالغ بر اساس سال جدید محاسبه و درج گردد، در اتوماسیون کارا فقط و فقط با واردکردن حداقل دستمزد روزانه سال جدید و آن هم یک بار توسط مسئول کارگزاری کلیه سطوح دستمزدی اعم از مشاغل مقطوع و غیر مقطوع به صورت تمام مکانیزه و خودکار به‌روزرسانی می‌گردد و در سال جدید کاربران هیچ نیازی به تغییر دستی مبالغ نخواهند داشت.
  • با توجه به این که کلیه حرکات کاربران در تمامیه مراحل تهیه، تنظیم و ارسال لیست حق بیمه در سیستم رصد و ثبت می‌گردد، لذا مسئول کارگزاری می‌تواند اشراف کامل بر عملکرد کاربران خود داشته و در هر زمان گزارش عملکرد کاربران را از سیستم اخذ و مشاهده نماید.

جهت کاربری آسان، اتوماسیون کارا دارای ظاهری جذاب و منطبق با نرم‌افزار تأمین اجتماعی بوده تا کاربران  بتوانند به راحتی با اتوماسیون تعامل برقرار کند.

آنچه گفته شد فقط بخشی از امکانات متعدد زیر سیستم تهیه و تنظیم لیست حق بیمه می باشد ، جهت پاسخ به هرگونه سوال می توانید با بخش بازرگانی شرکت ، با شماره های 03191009093/ 03153241198/ 03153241196 تماس حاصل فرمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *